Na czym polega copacking?

Pakowanie towarów to ważny element obsługi klienta, chociaż rzadko się o nim mówi. Opakowanie po prostu musi być, jednak to, jak będzie się ono prezentować, nie jest bez znaczenia dla kupującego. Dlatego też na znaczeniu zyskuje taka opcja jak copacking. Czym ona jest, na czym polega, a także, w jaki sposób różni się od konfekcjonowania, z którym jest często mylona?

Czym jest co packing?

Co packing to pojęcie, które dotyczy przepakowywania towarów w opakowania, które lepiej się prezentują. Mogłoby się wydawać, że najczęściej wykonuje się taką czynność wtedy, gdy np. pierwotny karton ulegnie zniszczeniu, jednak nie oddaje to w pełni znaczenia takiej czynności. Copacking polega na zmianie opakowania na bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym. Wprowadzając takie odświeżenie kartonu, czy innego rodzaju pudełka, można zwykle sprzedać więcej produktów, które są już dostępne na rynku od jakiegoś czasu.

Copacking – jak wygląda w praktyce?

Copaking można przeprowadzać we własnym zakresie, czyli w swojej firmie. Najczęściej jednak przedsiębiorstwa nie są do tego przystosowane. Trzeba bowiem wydzielić osobną strefę na tego typu działanie, a także zatrudnić ludzi, którzy potrafią szybko zapakować produkt w nowe opakowanie, nie niszcząc przy tym ani towaru, ani np. kartonu. W związku z tym przeważnie przepakowanie istniejących produktów zleca się „na zewnątrz”.

Korzystając z outsourcingu, ma się pewność, że takie działanie zostanie wykonane profesjonalnie, w określonym terminie, a także z zachowaniem wszystkich standardów. W dodatku można wówczas zdecydować się na wiele innych udogodnień, ponieważ firmy zajmujące się wyłącznie pakowaniem towarów dysponują wszelkimi narzędziami, które mogą jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność produktu, jak i całej oferty.

Pakowanie towarów w formie copackingu a konfekcjonowanie

Copaking często myli się z konfekcjonowaniem albo używa się tych terminów zamiennie, co nie jest prawidłowe. Pakowanie towarów w postaci copakingu polega wyłącznie na przepakowywaniu produktów z jednego opakowania w inne, bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym i marketingowym.

Konfekcjonowanie polega natomiast na tym, by uatrakcyjnić opakowanie, które już jest, dodając do niego na przykład jakieś ozdobne elementy, typu brokat, czy kwiaty uformowane z różnych materiałów. Zatem taki rodzaj opakowania znacznie różni się od czynności związanej z typowym pakowaniem towarów, a nawet z przepakowywaniem w formie copakingu.