Klient kupujący towar przez Internet, poświęca na to wyłącznie kilka minut. Sprzedawca musi przygotować produkt, co zajmuje dużo więcej czasu. Konfekcjonowanie towaru to czynność, która ma ogromny wpływ na wygląd przesyłki, która dotrze do klienta. Co warto wiedzieć o konfekcjonowaniu?
Konfekcjonowanie – co to jest?
Konfekcjonowanie towaru wydaje się być bardzo prostą czynnością, która nie ma wielkiego znaczenia. Nie do końca jest to prawdą.
Konfekcjonowanie towaru to nie tylko zapakowanie lub przepakowanie i wysłanie go do odbiorcy. Jest to skomplikowany, wieloetapowy proces, który często nie jest uświadamiany sobie przez odbiorców.
Konfekcjonowanie to również naklejenie odpowiednich etykiet, które zawierają wszystkie informacje o produkcie. Nie zawsze wszystko, co ważne, znajduje się bezpośrednio na towarze. Zadaniem sprzedawcy jest uzupełnienie tych informacji. Niezbędne jest również przyklejenie oznaczeń mających znaczenie dla sprzedawcy, jak kody kreskowe.
Konfekcjonowanie towaru to również uzupełnianie opakowań o próbki i gratisy, które mają ogromne znaczenie w trakcie kampanii reklamowych.
Dlaczego konfekcjonowanie towaru ma tak duże znaczenie?
Konfekcjonowanie towarów kojarzy się przede wszystkim z zapakowaniem go w odpowiednie pudło, które ma zabezpieczyć towar przed zniszczeniem. Nie jest to jedyne zadanie, które spełnia opakowanie.
Dla klienta bardzo ważne jest estetyczne opakowanie. Mogłoby się wydawać, że nie zwracamy na to uwagi, ale w rzeczywistości gustowne opakowanie sprawia przyjemność. Lubimy ładne rzeczy. Nawet, gdy jest to wyłącznie opakowanie. Dostając towar w ładnym pudełku czujemy, że sprzedawcy zależy, a to dla klienta jest ważne. Jaka z tego jest korzyść dla sprzedającego?
Klient, który został dobrze obsłużony na pewno sobie to zapamięta. Nie tylko powtórnie zrobi zakupy, ale jeszcze poinformuje o udanym zakupie swoich znajomych i wystawi opinie na forum. A co dziej się, gdy klient dostaje towar, który nie spełnia jego oczekiwań? Będzie informował o tym wszystkich. Tych, którzy chcą tego słuchać i tych, którzy nie mają na to ochoty.
Konfekcjonowanie towaru ma ogromne znaczenie. Opakowanie jest pierwszym elementem przesyłki, z którym spotyka się odbiorca. Eleganckie i estetyczne na pewno wpłynie pozytywnie na ocenę usługi. Pomaga sprzedawcy tworzyć markę.