Mówiąc o druku sublimacyjnym mamy na myśli nowoczesną technologię, którą od początku jej istnienia charakteryzuje dynamiczny rozwój. Druk sublimacyjny na tkaninach jest wysoko ceniony choćby ze względu na swoją jakość, zdobywa więc sobie uznanie zarówno wśród firm zawodowo zajmujących się gadżetami reklamowymi, jak i wśród odbiorców indywidualnych. Jakie są jego największe zalety i czy możemy mówić także o ograniczeniach związanych z tą technologią?
Druk sublimacyjny i jego zalety
Osoby decydujące się na nadruki sublimacyjne zwykle nie mają problemu ze wskazaniem ich największych zalet. Nie ulega przy tym wątpliwości, że kluczowe znaczenie ma wśród nich prostota. Chcąc wykonywać Druk sublimacyjny na tkaninach nie trzeba specjalnego przygotowania. O jakości gotowego produktu decyduje nie tyle przeszkolenie, ile zdolności manualne. Nie ulega też wątpliwości, że atutem druku sublimacyjnego jest niski koszt związany z uruchomieniem jego produkcji. Nadruki sublimacyjne można wykonywać nawet w warunkach domowych. Bardziej zaawansowany sprzęt przydaje się przede wszystkim wtedy, gdy pojawiają się kolejne zamówienia czekające na zrealizowanie. Mając to wszystko na uwadze nie sposób dziwić się i temu, że druk sublimacyjny odznacza się stosunkowo szybkim okresem zwrotu inwestycji. Jednocześnie można wykonywać nawet niewielkie nakłady nie obawiając się, że będzie się balansować na granicy opłacalności.
Czy nadruki sublimacyjne mają wady?
Druk sublimacyjny na tkaninach, tak samo jak wiele innych technologii, posiada zarówno zalety, jak i pewne niedociągnięcia. Najpoważniejszym wydaje się to, że wykorzystuje CMYK jako typ kolorów, a co za tym idzie – nie ma mowy o białym kolorze druku. Pewnym utrudnieniem może okazać się też to, że nadruki sublimacyjne można wykonywać jedynie na tych gadżetach, które są przeznaczone właśnie do wykorzystania w tej technologii. Oczywiście, osoby liczące na nadruki na produktach naturalnych również mogą zainteresować się tym rozwiązaniem, ceramika, metal lub drewno muszą jednak zostać pokryte specjalną warstwą polimerową przed rozpoczęciem pracy. Minusem może być także to, że przy produkcjach wielkonakładowych trudno jest zagwarantować odbiorcom stuprocentową powtarzalność.